Goedebankrelatie

33 Als een krediet werd geweigerd na raadpleging van de Centrale voor kredieten aan particulieren bij de Nationale Bank van België, delen wij u dit mee. Normaal gezien weet u al dat u opgenomen bent in die centrale, aangezien zij u daarvan op de hoogte moet brengen. Voor meer informatie omtrent deze registratie kunt u rechtstreeks bij de Nationale Bank van België terecht. Meer informatie hierover vindt u op www.nbb.be (kredietcentrale). De kredietovereenkomst bevat alle voorwaarden en modaliteiten van het krediet, zodat u later niet voor verrassingen komt te staan. Vooraleer u het kredietbedrag effectief ter beschikking krijgt, moeten eventueel nog bepaalde formaliteiten (m.b.t. de waarborgen bijvoor - beeld) worden afgehandeld. Dit zal zo spoedig mogelijk en in samen - spraak met u gebeuren. Hebt u op een gegeven moment problemen met de terugbetaling van het krediet of verwacht u dat er problemen zullen opduiken, dan raden wij u aan zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om samen na te gaan hoe die problemen kunnen worden opgevangen. Als de verschuldigde bedragen uiteindelijk toch niet worden terugbe - taald op de voorziene tijdstippen, kunnen wij het krediet opzeggen zoals bepaald in de overeenkomst en geven wij die informatie door aan de Centrale voor kredieten aan particulieren bij de Nationale Bank van België overeenkomstig de wetsbepalingen. Wij zullen dan het recht hebben om met alle rechtsmiddelen de schuld in te vorde - ren. De bovenstaande principes zijn eveneens verwerkt in de ‘ vrijwillige gedragscode betreffende voorlichting in de precontractuele fase inza - ke woningkrediet ’ van de Belgische Vereniging van het Krediet (BVK).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTc3Njg=